Δελτίο τύπου: Βράβευση μαθητών που διακρίθηκαν στους μαθηματικούς διαγωνισμούς «Θαλής», «Ευκλείδης», «Υπατία», «Καραθεοδωρή», «Παιχνίδι και Μαθηματικά» και στο διαγωνισμό Β’ φάσης δημοτικών «Στέλιος Μιόγλου»

Βράβευση 8

Το παράρτημα Ημαθίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, την Κυριακή 16 Ιουνίου 2024 και ώρα 7:00μ.μ. βράβευσε τους μαθητές που διακρίθηκαν στους διαγωνισμούς «Θαλής», «Ευκλείδης», «Υπατία», «Καραθεοδωρή», «Παιχνίδι και Μαθηματικά» και στον διαγωνισμό Β’ φάσης δημοτικών «Στέλιος Μιόγλου», για το σχολικό έτος 2023-2024.

Χαιρέτησαν και βράβευσαν τους μαθητές :ο εκπρόσωπος της Ιεράς Μητρόπολης ο Αρχιμ. Πρόδρομος Γκιρτζαλιώτης, ο βουλευτής Ημαθίας Βασίλης Κοτίδης, οι αντιδήμαρχοι Καλλίστρατος Γρηγοριάδης, Τσαχουρίδης Αλέξανδρος και Στέλιος Δάγγας, η προϊσταμένη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας Ευθυμία Γώτη, ο εκπρόσωπος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας Κώστας Παπαδόπουλος, ο διευθυντής του 6ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας Δημήτρης Πύρινος και οι μαθηματικοί Ηλίας Αδαμίδης, Αναστάσιος Παντζαρτζίδης, Στέλλα Κουνή και Ευδοξία Μαλάμογλου.

 

Χαιρετισμός της Προέδρου:

«Αγαπητοί γονείς και αγαπητά μας παιδιά

Μια χρονιά έφτασε στο τέλος της και ήρθε η ώρα να βραβεύσουμε τους μαθητές που διακρίθηκαν στους διαγωνισμούς της ΕΜΕ

Ευκλείδη και Θαλή για τους μαθητές από Β Γυμνασίου έως Γ Λυκείου

Τους τοπικούς διαγωνισμούς Υπατία και Καραθεοδωρή για την Α Γυμνασίου και να σημειώσουμε ότι σ΄ αυτούς τους διαγωνισμούς συμμετέχουν μαθητές από τους νομούς : Κοζάνης, Φλώρινας, Έβρου, Πιερία, Σαμοθράκη καθώς και κάποια σχολεία της Αττικής.

Τέλος ο Μικρός Ευκλείδης για τα παιδιά της Ε΄- Στ  τάξης του Δημοτικού καθώς και η δεύτερη φάση ο τοπικός διαγωνισμός <<Στέλιος Μιόγλου>>, ο οποίος ονομάστηκε έτσι προς τιμήν του μαθηματικού και προέδρου του παραρτήματος που έφυγε τόσο νωρίς και ξαφνικά από κοντά μας. Ο διαγωνισμός αυτός τα τελευταία χρόνια δεν γινόταν λόγω COVID αλλά από φέτος συνεχίζει κανονικά.

Να συγχαρούμε

όλους τους μαθητές που συμμετείχαν σ΄ αυτό το ταξίδι.

Τους καθηγητές που τους εμπνέουν και τους δίνουν τα εφόδια να εξερευνήσουν τον κόσμο των μαθηματικών

Τους γονείς και τους παππούδες που στηρίζουν τα παιδιά τους σε κάθε τους προσπάθεια.

Ο κόσμος των μαθηματικών είναι ένας μυστικός κόσμος, ένα κρυμμένο παράλληλο σύμπαν παράξενα συνυφασμένο με το δικό μας, γεμάτο ομορφιά και κομψότητα.

Για τους περισσότερους όμως παραμένει αόρατος.,

Αρκεί να σκεφτούμε το εξής:

Από τη μια μεριά τα μαθηματικά είναι σφιχτά δεμένα μέσα στο υφαντό της καθημερινότητάς μας :

Κάθε φορά που πραγματοποιούμε μια αγορά μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, που στέλνουμε ένα ηλεκτρονικό μήνυμα, που κάνουμε μια αναζήτηση και τόσα άλλα , πίσω λοιπόν από όλες τις ενέργειες κρύβεται ένας μαθηματικο΄ς τύπος ή κάποιοις αλγ’οριθμος.

Από την άλλη, οι περισσότεροι νοιώθουν δέος μπροστά στα μαθηματικά.

Γιατί λοιπόν αυτή η αντίφαση;

Τα μαθηματικά είναι πιο αφηρημένα από άλλα αντικείμενα της γνώσης και συνεπώς πιο δυσπρόσιτα. Στο σχολείο δεν ερχόμαστε σε επαφή παρά μόνο μ΄ ένα μικροσκοπικό τμήμα των μαθηματικών που το μεγαλύτερο μέρος του θεμελιώθηκε εδώ και πάνω από 1000 χρόνια.

Ωστόσο τα μαθηματικά έχουν προχωρήσει τρομακτικά αλλά οι θησαυροί τους παραμένουν για τους περισσότερους κρυμμένοι.

Σκεφτείτε να υποχρεωνόσασταν στο σχολείο να παρακολουθήσετε ένα μάθημα καλλιτεχνικών στο οποίο θα σας δίδασκαν μόνο πως να βάφετε ένα τοίχο και να μην σας έδειχναν ποτέ τους πίνακες του Λεονάρντο ντα Βίντσι ή του Πικάσο ή του Βαν Γκόγκ.

Θα σας βοηθούσε να εκτιμήσετε την τέχνη?

Δεν νομίζω. Και σίγουρα θα λέγατε ότι το μάθημα είναι χάσιμο χρόνου.

<<Δεν μου χρειάζεται αυτό, αν θέλω να βάψω έναν τοίχο θα προσλάβω κάποιον και όλα μια χαρά>> .

Αυτό φυσικά δεν ισχύει!

Ενώ όμως οι πίνακες μεγάλων ζωγράφων είναι προσβάσιμοι, τα μαθηματικά παραμένουν διπλοκλειδωμένα.

Ο Γαλιλαίος είχε πει ότι οι νόμοι της φύσης είναι γραμμένοι στη γλώσσα των μαθηματικών.

Τα μαθηματικά είναι ένας τρόπος να περιγράψεις την πραγματικότητα και να κατανοήσεις πως λειτουργεί ο κόσμος.

Αποτελούν μια οικουμενική γλώσσα που εξελίσσεται στο πρότυπο της αλήθειας.

Στον κόσμο μας που βασίζεται όλο και  περισσότερο στην επιστήμη και την τεχνολογία, τα μαθηματικά εξελίσσονται όλο και περισσότερο σε πηγή δύναμης πλούτου και προόδου.

Συνεπώς όσοι έχουν άνεση με αυτήν τη νέα γλώσσα θα βρίσκονται στην αιχμή του δόρατος της προόδου.

Τα μαθηματικά αποτελούν πηγή αιώνιας και βαθιάς γνώσης που στοχεύει κατευθείαν στην καρδιά των πραγμάτων και μας ενώνει διασχίζοντας πολιτισμούς, ηπείρους και αιώνες.

Η μαθηματική γνώση διαφέρει από οποιαδήποτε άλλη γνώση.

Ενώ η αντίληψή μας για τον φυσικό κόσμο είναι δυνατό να διαστρεβλωθεί, αυτό είναι αδύνατο να συμβεί στις αντιλήψεις μας σχετικά με τις μαθηματικές αλήθειες.

Είναι αντικειμενικές, διαρκείς και αναγκαίες.

Ένας μαθηματικός τύπος ή ένα θεώρημα σημαίνουν το ίδιο για οποιονδήποτε και οπουδήποτε, ανεξάρτητα από το φύλο, τη θρησκεία, ή το χρώμα του δέρματος και θα εξακολουθήσουν να σημαίνουν το ίδιο και ύστερα από 1000 χρόνια.

Αυτό επίσης που είναι καταπληκτικό είναι ότι ανήκουν σε όλους. Κανείς δεν μπορεί να κατοχυρώσει ένα μαθηματικό τύπο.

Είναι  ιδιοκτησία όλων μας για να τον μοιραζόμαστε.

Τίποτα σ΄ αυτόν τον κόσμο δεν είναι τόσο βαθύ και εξαίσιο αλλά και τόσο άμεσα διαθέσιμο σε όλους.

Το ότι μια τέτοια δεξαμενή γνώσης υφίσταται πραγματικά, είναι σχεδόν απίστευτο.

Είναι η κοινή μας περιουσία.

Εύχομαι να ξεκλειδώσετε τη δύναμη και την ομορφιά των μαθηματικών, να εισδύσετε στο μαγικό τους κόσμο, να θαυμάσετε την μαγευτική ομορφιά και την εξαίσια αρμονία που περικλείουν.

Συγχαρητήρια σε όλους.

Καλή πρόοδο και καλό καλοκαίρι !»

 

Φωτογραφίες-Pliroforiodotis

Φωτογραφίες-verianet

Βίντεο Βράβευσης

print