ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Tο Παράρτημα Ημαθίας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (ΕΜΕ) διοργάνωσε, το Σάββατο 18 Ιουνίου στο Εκκοκιστήριο Ιδεών , εκδήλωση βράβευσης των μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων της Ημαθίας που διακρίθηκαν στους Μαθηματικούς Διαγωνισμούς «Θαλής», «Υπατία» ,«Καραθεοδωρή»,«Πυθαγόρας» και «Μικρός Ευκλείδης» κατά τα έτη 2019, 2020, 2021 και 2022.
Κεντρικοί ομιλητές ήταν :
ο Ιωάννης Τυρλής, γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών με τίτλο ομιλίας «Μαθηματικοί Διαγωνισμοί». Ο κ. Τυρλής αναφέρθηκε στην αξία των μαθηματικών και την αναγνωρισιμότητα της καθώς ότι μαθαίνουμε να σκεφτόμαστε μέσα από αυτά. Ανέφερε ακόμα ότι τα μαθηματικά δεν πρέπει να είναι αφορμή για πρόβλημα, αλλά αφορμή για να γινόμαστε αισιόδοξοι. Επίσης, το ότι έχουμε προχωρήσει ως κοινωνία και ως ανθρωπότητα ως προς την τεχνολογία οφείλεται στα μαθηματικά. Στη συνέχεια έθεσε τα εξής 5 ερωτήματα:
ο Ανδρέας Πούλος, διδάκτορ διδακτικής των μαθηματικών Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με τίτλο ομιλίας « Προβλήματα για διασκέδαση και προβλήματα για το κέρδος». Ο κ. Πούλος παρουσίασε 7 προβλήματα μαθηματικών με τις λύσεις που έχουν δοθεί.
Τις βραβεύσεις έκανε η Αντιδήμαρχος Παιδείας και Ισότητας Φύλων Βέροιας Συρμούλα Τζήμα, ο Αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ψηφιακής Πολιτικής Βέροιας Καλλίστρατος Γρηγοριάδης, ο Διευθυντής 6ου Γυμνασίου Βέροιας και μέλος ΔΣ ΕΜΕ Ημαθίας Κώστας Παπαδόπουλος, ο Διευθυντής 4ου Γυμνασίου Βέροιας Γιάννης Καμπουρίδης, ο Διευθυντής 1ου ΕΠΑΛ Βέροιας Βαπτιστής Παντής, ο Διευθυντής ΓΕΛ Πλατέος – Κορυφής Τάσος Παντζαρτζίδης, η πρόεδρος της ΕΜΕ Ημαθίας Χαρούλα Σαραφοπούλου, ο αντιπρόεδρος της ΕΜΕ Ημαθίας Δημήτρης Χονδρολίδης και οι δύο ομιλητές, οι κύριοι Ι. Τυρλής και Α. Πούλος.
Χαιρετισμός της Προέδρου:
Αγαπητοί γονείς
Αγαπημένα μας παιδιά
Η σημερινή μέρα είναι πολύ σημαντική για σας αλλά και για μας. Συνήθως ξεκινάμε τις ομιλίες με τη φράση << πιστοί στο ραντεβού μας…>>.Φέτος όμως δεν μπορούμε να το πούμε γιατί δεν είμασταν! Ζητώ λοιπόν συγνώμη από όλους που αθετήσαμε αυτό το ραντεβού αλλά όπως είναι γνωστό σε όλους δεν ήταν δική μας υπαιτιότητα.Πέρασαν λοιπόν 2 χρόνια.Δύο χρόνια που ένας ιός δεν στάθηκε ικανός να σας εμποδίσει να συμμετάσχετε στους διαγωνισμούς με τις όποιες δυσκολίες και να διαπρέπετε κι εμείς να καμαρώνουμε.Η συμμετοχή των παιδιών που έλαβαν μέρος, παρόλες τις δυσκολίες ήταν μεγάλη. Οι επιτυχίες πολλές.
Γιατί μαθηματικά λοιπόν; Η αλήθεια είναι ότι τα μαθηματικά είναι το μάθημα που αγαπάμε να μισούμε. Αν ρωτήσει κανείς έναν μαθητή πιο είναι το πιο δύσκολο μάθημα η απάντηση έρχεται αβίαστα σχεδόν για τους περισσότερους. Τα μαθηματικά!
Τι είναι λοιπόν τα μαθηματικά ; Πού μας χρειάζονται; Γιατί τα μαθαίνουμε;
Ερωτήματα που όλοι μας ήρθαμε αντιμέτωποι. Και ίσως οι απαντήσεις πολλές. Ρωτώντας ένα αρχιτέκτονα ή γλύπτη για τη χρησιμότητα των Μαθηματικών στο επάγγελμα τους θα μας έλεγαν πως οδηγούν στην αντίληψη και τη δημιουργία οπτικής ομορφιάς.Ένας φιλόσοφος θα έλεγε πως τα μαθηματικά είναι χρήσιμα στο μέτρο που μας επιτρέπουν να ξεφύγουμε από τις πραγματικότητες τις καθημερινής ζωής. Από την άλλη ένας έμπορος μπορεί να χρησιμοποιήσει με εξυπνάδα τα μαθηματικά, αφού θα μπορέσει να πουλήσει περισσότερο. Οι αστρονόμοι ή οι φυσικοί ή οι βιολόγοι θα έλεγαν πως τα Μαθηματικά είναι η γλώσσα της Επιστήμης. Για έναν προγραμματιστή είναι τα αλγοριθμικά προβλήματα που συναντά στην κατασκευή ενός προγράμματος. Ένας πολιτικός μηχανικός θα έλεγε πως τον βοηθούν να κτίσει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα χρήσης των Μαθηματικών είναι οι πυραμίδες που ακόμα και σήμερα δεν έχει ανακαλυφθεί ο τρόπος με τον οποίο έκτιζαν τόσο τεράστια οικοδομήματα έχοντας ταυτόχρονα τόση μεγάλη ακρίβεια.Ένας παίκτης τυχερών παιχνιδιών η πιθανότητα να φέρει εξάρες. Τέλος, αδιαμφισβήτητα ένας μαθηματικός θα έλεγε χαριτολογώντας πως τα Μαθηματικά είναι η ζωή μας, ότι αγαπάει τα μαθηματικά για την ομορφιά τους και την κομψότητά τους, όπως επίσης και τον τρόπο με τον οποίον τον κάνουν να σκέπτεται και να αισθάνεται.
Φανταστείτε λοιπόν τα μαθηματικά σαν ένα τεράστιο παζλ. Ενώνεις τα κομμάτια και σιγά σιγά η εικόνα εμφανίζεται μπροστά σου αλλά και ταυτόχρονα μεγαλώνει και εμπλουτίζεται και συμπληρώνεις με τα κομμάτια γιατί αγωνιάς να τη δεις ολοκληρωμένη μπροστά σου αλλά ποτέ δεν θα τη δεις. Γιατί όλο μεγαλώνει κ αν χάσεις κάποιο κομμάτι η εικόνα χαλά. Φροντίζεις λοιπόν να τα έχεις όλα.
Τα παιδιά μας ξεκίνησαν αυτό το παζλ και η εικόνα μπροστά τους αρχίζει να σχηματίζεται. Εύχομαι να μη χάσουν τα κομμάτια του. Εύχομαι να μας κάνουν πάντα περήφανους και να μας παρουσιάζουν πάντα μεγαλύτερες εικόνες. Οι επιτυχίες τους μας κάνουν υπερήφανους και μας δίνουν ένα μήνυμα ελπίδας και αισιοδοξίας.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους διευθυντές σχολείων και όλους τους συναδέλφους πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επωμίστηκαν αυτά τα δύο χρόνια τη διεξαγωγή αυτών των διαγωνισμών , καθώς και τους συναδέλφους μαθηματικούς που βοήθησαν στη βαθμολόγηση. Τέλος θα ήθελα να συγχαρώ τα παιδιά που βραβεύονται σήμερα. Θα ήθελα να συγχαρώ τους γονείς που είναι αρωγοί και συμπαραστάτες των παιδιών τους και που επενδύουν στη μόρφωση και στις επιλογές τους
Σας ευχαριστώ
📸Φωτογραφίες και βίντεο της βράβευσης:
0 comments